Het succes van onze stopperadvertentie!

Eerder al schreven we dat we een gratis stopperabonnement hadden gewonnen voor een maand, ter waarde van 650 euro van Stopperadvertenties.nl. Die hadden we ingezet voor de maand januari - in het teken van goede voornemens!

Een stopperabonnement is geen garantie op reclame: kranten en dagbladen mogen zelf kiezen uit de beschikbare advertenties van goede doelen om hiermee lege ruimtes op te vullen. Maar... onze stopperadvertentie heeft het best goed gedaan!

Vanaf 2 januari t/m 2 februari is onze stopper 149 keer gedownload.

Het Regionale Dagblad Actief heeft bijvoorbeeld 1 advertentie gedownload en heeft een oplage van 80.000. De huis-aan-huis krant Zicht Op heeft maar liefst 48 van de advertenties gedownload (die was enthousiast, zeker een vega op de redactie haha!). En het leukste vinden we nog wel dat zelfs de Privé drie van onze advertenties heeft gedownload!!

Ook zijn er voor online kanalen advertenties gedownload, dit komt neer op een oplage (aantal bezoekers per maand) van 10.000. 

Op de foto hierboven zie je onze advertentie in maandbladen Haren de Krant en Harense Toestanden. De adverteerder had ons gevonden via Google en stuurde een mail of ie onze advertentie mocht gebruiken in zijn pagina vullende advertentie! En dat mocht natuurlijk! De oplage hiervan was in totaal 50.000.

Dus de oplage was in totaal 363.057 plus 10.000 online. Kortom: veel mensen hebben de advertentie met de gezonde Even Geen Vlees nieuwjaarswens kunnen zien. 

De advertentie is ontworpen door Maria Tiqwah van reclamebureau Colourful Green. Ook Mittch Maree (de ontwerper van ons logo) van reclamebureau Chasing Change heeft geholpen met het aanleveren van de advertenties. Dank aan deze topdesigners! 

Over de advertentie: gezond eten is het meest genoemde goede voornemen onder Nederlanders. Hierbij wordt vooral gedacht aan "meer groente, minder koolhydraten en minder zout". Meer groente en minder zout eten zijn natuurlijk goede gewoontes, maar koolhydraten hebben we nodig om aan onze energie te komen. Bovendien lijken mensen niet te beseffen dat we veel meer vlees eten dan goed voor ons is: de gemiddelde Nederlandse man eet bijna één kilo vlees per week, en dat is twee keer zoveel als veilig en gezond is. Met onze advertentie willen we bijdragen aan de bewustwording hierover. Nederlanders moeten weten dat minder of geen vlees eten bijdraagt aan een betere gezondheid. Want veel vlees eten verhoogt het risico op diabetes type II, darmkanker, hart- en vaatziekten en zelfs longkanker. Belangrijk dus om de Nederlandse burger hier beter van op de hoogte te brengen.

Help jij ons werk mogelijk te maken? Doe dan een donatie of word donateur van stichting Even Geen Vlees:


Deel 'Top 10 vleesvervangers voor vleesliefhebbers' op Facebook en/of Twitter:

Tweet

Hoi! Ik ben Armanda, oprichtster van stichting Even Geen Vlees. Wij houden ons bezig met de beeldvorming rond vlees versus vegan. Er is meer transparantie nodig over de milieu- en gezondheidsnadelen van dierlijke producten, zodat mensen weloverwogen keuzes kunnen maken. Daarnaast willen we graag meer reclame voor de plantaardige leefstijl, zodat mensen geïnspireerd en verleid worden om betere voedselkeuzes te maken.

Op dit blog lees je wat mij zoal opvalt en bezighoudt. Leuk dat je meeleest en natuurlijk leuk als je af en toe eens een blog deelt. Groetjes en veel leesplezier!

Volg me ook op Facebook, Twitter en/of Instagram!



Deel 'Soja of vlees - wat is duurzamer?' op Facebook en/of Twitter:

Tweet
Tweet
Tweet

Deel 'Verbied vleesreclames, en wel zo snel mogelijk' op Facebook en/of Twitter:

Tweet