burgers voorlichten OVER VLEES
Uit recente bevindingen van onderzoekers aan de TU Delft blijkt dat slechts 12% van de Nederlandse consumenten beseft hoe groot de impact is van vlees eten op het klimaat. De onderzoekers adviseren om de burger beter voor te lichten over vlees, om zo gedrag te veranderen en CO2 uitstoot drastisch te verminderen.
En dat is precies wat ik ga doen met mijn initiatief Even Geen Vlees: mensen op heldere en laagdrempelige wijze via social media informeren en uitnodigen om mee te doen met de Even Geen Vlees week, waarbij we vleesvrije “foodie pakketten” verloten inclusief het te gekke boek Vlees is dood, lang leve groente! De grootste vleesminderaars en de grootste uitdagers maken ook nog eens kans op een weekend weg met de trein naar Berlijn, Londen of Parijs. Deze campagne duurt van september tot en met januari en er zijn een aantal sponsoren die de kosten hiervan dekken.
Omdat het belangrijk is om ook mensen te bereiken die niet via social media te bereiken zijn, wil ik geld inzamelen om posters te plaatsen op NS-stations. Hier komt een goede doelgroep: 18-34 jaar oud, werkend, studerend. Bovendien is er gemiddeld zeven minuten wachttijd op de treinstations en wordt reclame hier gezien als welkome afleiding.